Uruchomienie sklepu internetowego to zaledwie pierwszy krok w działaniach, gdyż tak naprawdę najważniejszy jest później jego rozwój i promowanie. Wszystko to jest niezbędne, by zwiększyć sprzedać. Istnieje na to kilka sprawdzonych sposobów.
Marketing sklepu internetowego
Oczywiście zadbać trzeba o to, by strona internetowa sklepu była zarówno ładna i przyjemna dla oka, jak i czytelna oraz bardzo funkcjonalna. Nawigowanie po niej powinno być intuicyjne, a klient nie może się zastanawiać długo nad tym, gdzie znaleźć konkretny produkt – może to bowiem zniechęcić do całych zakupów. Na sprzedaż w sklepie internetowym wpływa także indywidualne podejście do klienta oraz kreatywność. Warto w swoim sklepie stworzyć coś niepowtarzalnego: chwytliwe hasła, ruchomy obrazek, specjalne wiadomości dla kupujących: coś, co będzie kojarzyło się wyłącznie z konkretnym sklepem. Kolejna istotną sprawą, która może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, jest „obecność w Internecie”: to znaczy konta sklepu na różnych portalach społecznościowych, ale też e-mail marketing – czyli wysyłanie klientom co jakiś czas wiadomości przypominających o ofercie, ale też o wyjątkowych promocjach i okazjach.
Zwiększanie sprzedaży – co jeszcze można zrobić?
Ważne jest zachęcanie dawnych, ale także nowych klientów poprzez promocje typu „drugi produkt za ½ ceny”, ustalanie przypadkowych dni z darmową wysyłką. Dla najbardziej lojalnych kupujących, jeśli chce się by wracali jeszcze częściej, warto przygotować kupony ze zniżkami lub akcję w stylu „darmowy produkt po trzech zakupach”. Takie działania zwiększają zaangażowanie i pamięć o danej marce. Trzeba także postarać się, by w sklepie możliwe były różne sposoby płatności. Jeśli chodzi o sklep internetowy, to do wzrostu sprzedaży przyczynić się może także tak zwana reklama sponsorowana. Mogą być to działania na Facebook’u albo Google AdWords, gdzie można „zaistnieć” w wyszukiwarce dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym. Podejmowanie wyżej opisanych działań może w dużej mierze poprawić sprzedać w sklepie internetowym, wystarczy konsekwentnie się do nich stosować.